Bibliografie

  • Aalfs, M. (2018, 28 januari). Hoe versterk je als ouder de dynamische driehoek bij de studiekeuze van je kind? - Studiek. Studiek. https://www.studiek.net/studiekeuze-2/hoe-versterk-als-ouder-dynamische-driehoek-studiekeuze-kind/
  • Allema, J. (2024, februari). Theatrale werkvormen. In Drama 3.

  • Bekwaamheidseisen - Driestar educatief. (z.d.). https://www.driestar-educatief.nl/advies-en-begeleiding/primair-onderwijs/passend-onderwijs/didactisch-vakmanschap/bekwaamheidseisen
  • Bosman, M. (2024, februari). Formatief toetsen. In Wiskunde didactiek 2. College Wiskunde Didactiek 2, Zwolle, Overijsel, Nederland.

  • Christelijk College Groevenbeek. (2023, 6 juli). Christelijk College Groevenbeek. https://www.groevenbeek.nl/
  • Cone of learning or cone of shame? (z.d.). Daniel Willingham--Science & Education. http://www.danielwillingham.com/daniel-willingham-science-and-education-blog/cone-of-learning-or-cone-of-shame
  • Daems, J., & Van Den Bogaart, T. (2023). Wat bedoelen ze toch met. . . Misconcepties (1). Euclides, 3, 4–7.

  • Daems, J., & Van Den Bogaart, T. (2024). Wat bedoelen ze toch met. . . Misconcepties (2). Euclides, 4, 25-27.

  • Den Braber, N., Bruin-Muurling, G., & Keijzer, R. (2021). Ruimte voor nadenken. Euclides, 2, 4–7.

  • Ebbens, S. O., & Ettekoven, S. (2015). Effectief leren: basisboek.
  • Franken-Durieux, E., & Wessels-Leppink, E. (2024, november). Foute analyse. In College eindproduct onderzoeken vermogen. College, Zwolle, Overijsel, Nederland.

  • Geerts, W. M., & Van Kralingen, R. (2020). Handboek voor leraren.
  • Groepsrollentest | Test gratis wat jouw groepsrol is | 123test.nl. (z.d.). https://www.123test.com/nl/groepsrollentest/id=CPYJESIMHJXL&version=
  • Goris, T., Monquil, A., Konings, T., Faarts, J., & Sotoy Koelemeijer, G. (2013). Toetsen van wiskunde. APS.

  • Hougaard, B. (2021). Curling-forældre & service-børn. Lindhardt og Ringhof.
  • Jong, M. B., & Mijland, I. (2005). Handboek voor elke mentor.
  • Korthagen, F., Koster, B., Melief, K., & Tigchelaar, A. (2002). Niveaus in reflectie: naar maatwerk in begeleiding. VELON Tijdschrift voor lerarenopleiders, 23(1), 29–38. https://research.vu.nl/en/publications/niveaus-in-reflectie-naar-maatwerk-in-begeleiding
  • Marletta-Hart, S. (2018). Hooggevoeligheid en stress. Have, Ten.
  • Mostert, T., & Hickendorff, M. (2022). Pizza of geen pizza? Euclides, 4, 10–13.

  • Müller, M. (2022). Formatief handelen in de Wiskundeles. Euclides, 3, 10–12.

  • Schop, G. (2011). Model Gibbs. Reflectiesite. Geraadpleegd op 9 september 2023, van https://reflectiesite.nl/model-gibbs/
  • Schotanus, D. (2023, oktober). College groepsdynamica. In Professionalisering. Groevenbeek, Ermelo, Gelderland, Nederland.
  • Skemp (1976). Rational understanding and instrumental understanding. Mathematics Teaching, 77, 20-26.
  • Teitler, P. (2017). Lessen in orde: handboek voor de onderwijspraktijk.

  • Van Den Bogaart, T., & Caspers, W. (2021). Het profiel van de wiskundeleraar. Euclides, 1, 28–30.

  • Van Dongen, S. (2022). Machten in de brugklas. Euclides, 3, 40–42.

  • Vygotsky and Education. (1990). In Cambridge University Press eBooks. https://doi.org/10.1017/cbo9781139173674